Menu
Gezi

PALANDÖKEN KAYAK DENEYİMİM VE GÜNDEM YORUMLARIM

Bu hafta uzun süre önce planladığım Erzurum-Palandöken seyahatimi gerçekleştirdim. Son dönemlerde kayak turizminde Türkiye olarak atak yaptık ve bu beni çok mutlu ediyor. Uludağ,Kartalkaya gibi popüler merkezlerin yanı sıra Erciyes,Palandöken gibi kayak bölgeleri şehir belediyelerinin katkısıyla da epeyce gelişim gösterdi. Ben de daha önce hiç gitme fırsatı bulamadığım Palandöken’i deneyimlemek istedim ve dolu dolu 4 gün geçirdim.Erzurum’a çok fazla uçuş olmadığından uçuş saatleri kısıtlı,uçak fiyatları biraz yüksek bir de havayolları kayak taşıması için ekstra ücret kesmeye başlamış! Velhasıl 1 saat 40 dakika gibi bir sürede İstanbul’dan Erzurum’a iniş yaptık. Yeni ve çok iyi yorumlar duyduğum Sway Otel’i tercih ettik. İyi ki de öyle yapmışız harika bir konaklama deneyimi yaşattılar bize buradan da teşekkür etmek isterim tüm otel işletmesi ve personeline.

KAYAK PİSTLERİ

Otelimizin kayak pisti gayet keyifli ve pratikti. 2 günümüzü otel pistinde geçirdikten sonra Erzurum Belediyesi’nin açtığı Ejder3200 pistini denemek istedik.O kadar modern ve güzel hazırlanmış bir pist ki gerçekten gurur duydum.Corona virüsünden dolayı kayak tatili için Avrupa’yı tercih etmeyen birçok yabancı turist de Palandöken’deydi.Pistlerin hem şehire hem de havaalanına yakın olması da büyük rahatlık.Şansımıza havada güneşliydi ve kayak daha da keyifli bir hâl aldı.Palandöken’in en büyük avantajlarından biri de bazı pistlerin akşam aydınlatılıyor olması ve güneş battıktan sonra bile kayağa devam edebiliyor olmanız. Otelimizin pisti her gün aydınlatılıyordu. Belediye’ye bağlı pistler ise sadece hafta sonları aydınlatılıyormuş. Palandöken hakkında ki yazımı bitirirken eklemek istediğim bir şey daha var. Erzurum insanı siz nasıl güzel insanlarsınız. Muhatap olduğum herkes güler yüzlü herkes yardımseverdi. Halkınıza hayran kaldık. Yerli halkın çoğuda kayak konusunda kendilerini aşmış,profesyonel yarışçılarla kapışabilecek düzeydeler.

GÜNDEMDEN HABERLER

Ülkece yaşadığımız üzücü şehit haberleri ve ülkemizden batıya göç eden mültecilerin yaşadığı felaketler hepimizi derinden sarsarken Dünya’ca savaştığımız Corona virüsü hakkında her geçen gün daha kötü haberler almaya devam ediyoruz.Global olarak düzenlenen büyük fuarlar ve festivallerin bir bir iptal kararları yayınlanıyor.Türkiye şu an için tehlikesiz bölge olarak gözükse de hepimiz diken üzerindeyiz.Uzmanlar temkini elden bırakmamamız gerektiğini,özellikle selamlaşırken birbirimizle çok fazla yakın temas halinde olmamamızı,sıkça kişisel hijyenimize özen göstermemizi ve fırsat buldukça ellerin yıkanmasını öğütlüyor.Umarım ülkemizde bu virüs yayılmadan hiçbir can kaybı yaşanmadan bu illetten kurtulmanın bir çözümü bulunur.Gündemde pek iç açıcı haberler olmasa da Dünyaca ünlü oyuncak markası Barbie’nin Türkiye’de ki 2020 rol modelinin,engelli milli yüzücümüz Sümeyye Boyacı olması ve Sümeyye’nin yüzücü mayosuyla bir bebek hazırlamaları. Standart Barbie bebek modellerinin genç kızları yanlış yönde etkilediği yönünde ön yargıları kırmak için artık güzellik değil başarısıyla gurur duyduğumuz kadın rol modeller üzerinden çalışacak olmaları ne güzel ve motive edici bir haber.